سخنی با شهروندان: حفظ اموال عمومی و دولتی نیازمند عزم همگانی است.

🔹طبق قانون شهرداری و قانون نوسازی و عمران شهری ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میدان‌ها و پارک‌ها، باغ‌های عمومی و پارکینگ‌ها (توقفگاه) و حفظ و نگهداری از پارک‌ها و باغ‌های عمومی و اصلاح و توسعه، نظافت و تسطیح معابر از جمله وظایف شهرداری است و در مقابل، عموم شهروندان نیز باید همگام با شهرداری در حفظ و نگهداری و نظافت معابر و فضاهای عمومی مورد استفاده از قبیل خیابان‌ها، کوچه‌ها و پارک‌ها و… نهایت دقت را به عمل آورند و شهرداری را در این مهم یاری رسانده و از تخریب این محل‌ها خودداری کنند. نتیجه این همکاری و همیاری چیزی نیست جز حفظ اموال عمومی شهر و جلوگیری از صرف هزینه‌های مضاعف برای ترمیم یا ایجاد فضای عمومی که از بین رفته است و امکان مصرف درآمدهای شهرداری در عمران و آبادی هرچه بیشتر شهر .

🔹حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی در پارکها و معابر عمومی یک وظیفه همگانی است . حفظ اموال عمومی و صیانت از بیت المال و آنچه ازبیت المال خریداری گردیده از عوارضات پرداختی شهروندان تهیه و جهت رفاه شهروندان در نقاط مختلف شهر تعبیه گردیده یک تکلیف بوده و فراتر از وظیفه می باشد . متأسفانه گاهاً مشـــاهده می گردد برخی وسایل و امکانات مستقر در پارکها و معابر عمومی مانند ستهای ورزشی ، چراغهای نور افشان مستقر در آنها ، چراغها و فواره های آب میادین صدمات و خساراتی از جانب برخی شهروندان به خود می بیند . چراغها و لامپهای نصب شده در پارکها و میادین می شکند و…. تخریب اموال بیت المال یک ناهنجاری اجتماعی است که متاسفانه هر چند وقت یک بار در گوشه و کنار شهرها روی می دهد.

🔹در یک جمع بندی می توان نتیجه گرفت که امر محافظت از اموال عمومی هنوز درفرهنگ عمومی جایگاه مستحکمی ندارد این وظیفه ی مدیریت شهری و تمامی شهروندان است که درتقویت آن بکوشند. در فرهنگ سازی برای مواظبت از اموال عمومی باید به سنین پایین تر و مناطق مختلف شهری توجه بیشتری مبذول گردد .

🔹شهرداری نکا  ضمن اعلام این موضوع که اموال ، چراغها و وسایل نصب شده سطح شهر خصوصا بلوار نوری  متعلق به عموم شهروندان است حفظ و نگهداری از این اموال را وظیفه عمومی شهروندان دانسته و در این راستا از کلیه شهروندان عزیز انتظار دارد ضمن صیانت از اموال عمومی ، شهرداری را در این امر یاری نمایند.







نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :